Alpine crossing and a cancelled flight

27 november 2019 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

De hoofdstad van Nieuw Zeeland, Wellington, was een gezellige stad. Het deed ons een beetje aan het leuke Melbourne denken, met veel kleine eettentjes en de vriendelijke mensen. Samen met een Duitse vrouw beklom ik Mount Victoria, gelegen in een mooi groen park midden in de stad. Van boven had je dan ook een compleet panoramisch uitzicht over Wellington.

DSC03642

Ook ging we in het park op zoek naar 'Hobbit Hideaway', voor degene die Lord Of The Rings kennen. Dit park is gebruikt als filmlocatie in 2002. Na even hebben gezocht, hadden we het gevonden;

IMG_20191119_102239Screenshot_20191128-093510__01

Smiddags was het slecht weer, dus bezocht ik met Nathalie het gratis museum in Wellington. Een gigantische gebouw met o.a. kunst, iets wat leek op Naturalis en een hele etage over de Maori cultuur.

DSC03656IMG_20191119_153427

De volgende dag vervolgden we onze trip terug naar Taupo. Hier kreeg ik te horen dat de Alpine Crossing (Tongariro Crossing) morgen open was (YES)! Dus 4u de wekker en op tijd het bed in. Om 6.45 begon ik aan de klim met de mooiste uitzichten met een strak blauwe hemel. Na een flinke klim bereikte ik het punt met de mooie blauwe kraters, geurend naar zwavel.

DSC03785

DSC03801

De weg naar beneden leidde door het mooie landschap van Tongariro National Park, met uitzichten op Lake Taupo (net zo groot als Singapore!). Rond 13.00 u bereikte ik na 19,5 km het eindpunt, nog een highlight van deze reis!

DSC03963

Na Taupo reden we naar Rotorua, waar we ook weer twee nachtjes doorbrachten. Hier brachten we een bezoek aan Wai-o-tapu, een bijzonder geothermisch gebied met dampende kraters en gifgroene meren.

IMG_20191123_120645

Hierna was het tijd om naar het Zuidereiland te vliegen. Maandag vlogen we vanaf Auckland naar Christchurch, na een vertraging van 9uur. Hier haalden we onze Campervan op, en reden we in het donker naar onze eerste slaapplek. De volgende ochtend zagen we pas waar we hadden overnacht, een afgelegen plekje aan de zee, tussen de bergen;

IMG_20191126_082842

Nu zitten we al enkele dagen in Abel Tasman, een bekend National Park met een aantal mooie hikes. Onverwachts konden de korte broeken weer aan, het is stralend en warm hier! In de volgende blog vertel ik hier verder over :)