Campervan adventures!

28 september 2019 - Wodonga, Australië

Wauw, Kangaroo Island was zeker de moeite waard, wat een prachtig eiland! Het eiland is ongeveer 100km lang en 55km breed, en het telt maar 4000 inwoners. Volgens de weersvoorspelling zou het de hele dag regenen, maar gelukkig hebben we het 's ochtends nog droog gehouden. Onderweg zagen we al snel een hoop kangoeroes, en onze eerste stop was langs de kust waar er genoeg zeehonden/zeeleeuwen te zien waren.

DSC00718

We reden verder naar een bos vol eucalyptus bomen, die tevens over het hele eiland verspreid staan. Eucalyptus is de voedselbron voor koala's, dus genoeg van die wollige beestjes in de bomen. Het is broedseizoen voor de koala's, dus we hebben zelfs een 'little Joey' gespot!

DSC00725

Ook kwamen we onderweg een mierenegel tegen. Ondanks dat deze beestjes in heel Australië voorkomen, zie je ze niet snel. Helaas was een foto maken bijna onmogelijk;

IMG_20190922_165303__01

De volgende dag, maandag, was het tijd om de camper op te halen. Het was even wennen om links te rijden (na een week rijden zet ik nogsteeds de ruitenwissers aan wanneer ik de richtingaanwijzer wil gebruiken, haha!). Nadat we in Robe onze eerste nacht hebben doorgebracht, reden we verder over the Great ocean road naar Grampians National Park, een gebied met bergen, watervallen en prachtige uitzichten (zeker met de zonsopgang!), waar we sliepen tussen de kangoeroes.

IMG_20190925_063313

Later reden we verder naar Apollo Bay met een stop bij the Twelve Apostles (Great Ocean Road, zie het filmpje wat ik heb toegevoegd bij video's, links), en we bezochten 'Beech Forest'. Het bos deed me denken aan een regenwoud, we reden op een onverharde weg met gigantische varens aan weerszijden en dichte begroeiing op steile hellingen. Uiteindelijk kwamen we waar we naar op zoek waren; 'the Redwoods Forrest', een bos hoge bomen met een roodachtige schors.

DSC01180

DSC01189Op deze foto zie je hoe groot de bomen zijn vergeleken bij ons!

Qua weer is het overdag lekker, maar 's nachts daalt het nog tot zo'n 2 graden. Hoe noordelijker we komen, hoe beter het wordt (hopelijk!). Op dit moment zijn we onderweg naar Sydney, waar we woensdag zullen aankomen. Onderweg hebben we mooie stops in de bergen, met morgen het plan om een snowshoe hike te doen (-2 graden 's nachts!).

Hieronder nog een mooie waterval bij Grampions National Park:

DSC01049

1. Alida de Jong:
    1 oktober 2019
    heel mooi Dénise wat genieten jullie van dit mooie avontuur . ,ook lief dat ik zo mee op reis ben , bedankt
    veel liefs Alida