Campervan & Sydney

6 oktober 2019 - Sydney, Australië

Van de woestijn, naar de mooie zuidkust, en met de Campervan naar de snowy mountains! We reden met de Campervan verder richting Koscioszko National Park, met de Kosciosko mountain als hoogste berg in Australië. Ik had graag de 20km hike gedaan richting de top van de berg, maar vanwege sneeuwval, was de weg afgesloten. In het plaatsje Perisher huurden we daarom snowshoes om toch een beetje de bergen in te gaan, een erg leuke ervaring!

IMG_20190929_143554

In het dorp Jindabyne, een halfuur van Perisher af, hebben we de nacht doorgebracht op een camping langs een prachtig blauw meer.

DSC01227

Hierna vervolgden we onze reis richting Sydney, met nog 2 overnachtingen in de Blue Mountains. Van enkele giftige spinnen en slangen is de Blue Mountains de thuishaven, maar gelukkig zijn we deze niet tegen gekomen! We deden een hike over de golden stairs naar de zogenaamde 'Ruined Castle', met een mooi uitzicht over een deel van de Blue Mountains.

DSC01235

Woensdag was het tijd om de camper in te leveren, en Sydney te ontdekken! De eerste 2 dagen op Bondi Beach (bekend van de tv-serie Bondi Rescue) heerlijk op het strand gehangen.

DSC01393

In de dagen die volgden hebben we een hoop van Sydney gezien. In Manly beach belandden we op een avond bij een leuk uitziend Mexicaans tapas tentje, helaas zat in élk bestelde gerecht koriander (Cé, jij weet hoe dit is!). De wijk genaamd 'the Rocks' had een gezellige sfeer en een erg leuk marktje waar we een hele ochtend hebben doorgebracht. Verder hebben we (natuurlijk) over de Harbor Bridge gelopen, en the Opera House zowel overdag als 's avonds bekeken.

DSC01514DSC01620

Morgen richting Barrington tops en verder naar het noorden langs de kust! See you next week 🤞🏻

1. Suze en Peter:
    6 oktober 2019
    Dat was alweer een heerlijke afwisselende week voor jullie!! Schitterende foto's van schitterende locaties: making me a bit .. jealous;)
    Veel plezier volgende week!! Dikke kussss Suze en Peter
  2. Alida de Jong:
    6 oktober 2019
    dat was weer een heel avontuur , wat mooi is het daar . bedankt voor het mee laten genieten . veel plezier op jullie verdere reis , gr . Alida
  3. Dénise:
    7 oktober 2019
    Bedankt voor de leuke reacties die jullie geven, leuk om te lezen!
  4. Alida de Jong:
    15 oktober 2019
    wat een geweldige reis , wat een rijkdom aan indrukken , bedankt voor deze mooie beelden en het mee reizen met jullie , veel geluk op jullie volgende avontuur , veel liefs Alida