Outback adventures

21 september 2019 - White Gums, Australië

maandag 16-9: Van het gigantische Melbourne naar Alice springs, een plaatsje omringd door woestijn en bergen. We joinden in het hostel de anderen van de outback tour, een groep met een leeftijd variërend tussen de 18 en 30+ jaar. Omdat we er de volgende dag vroeg uit moesten, zijn we na met elkaar gegeten te hebben, ons bed in gedoken. De dag erna reden we naar een camping midden in de woestijn. Hier sliepen we 2 nachten buiten onder de sterrenhemel, en wat een gezicht was dat!

DSC00527*zet je scherm helder, dan is het beter zichtbaar op de foto!

In de dagen dat we hier waren, hebben we de zonsop- en ondergang gezien op mooie plekjes met de Uluru en de Kata tjuta op de achtergrond. Kata tjuta is een rotsformatie in het midden van Australië, en het betekent vele hoofden in de taal van de Anangu Aboriginals;

DSC00372

Uluru is de bekende reusachtige rots van centraal Australië, met een religieuze betekenis voor de Anangu Aboriginals;

IMG-20190920-WA0020

We zijn een stukje rond de Uluru gelopen. Het heeft een omtrek van 16km, en is hoger dan de Eifel toren. De kinderen van de Anangu people leerden hier alles dmv muurtekeningen en liedjes.

DSC00461

De derde dag stond ons een lange rit voor de boeg, 9u rijden naar Coober Pedy. Coober Pedy is de zogenaamde hoofdstad van de Opaalmijnen. Omdat het hier ontzettend heet kan worden in de zomer (50°c-60°c!!), leeft de lokale bevolking hier voornamelijk onder de grond. Ook wij mochten dit een nacht ervaren in een bestaande opaalmijn, waar de temperatuur altijd rond de 22°c is (buiten 36°c) Nadat we bij de lokale (en enige) Italiaanse restaurant hadden gegeten, bezochten we een kangaroo rescue centre. Sinds 6 weken hadden ze een baby kangaroo die net leerde om te springen (dit ging nog erg stuntelig!).

IMG_20190919_211659

De volgende reisden we verder naar een klein plaatsje Quorn, (3e dag 4.15u opstaan). Hier deden we een hike naar de zogenaamde 'Devils Peak' in de stromende regen, waardoor het uitzicht helaas bestond uit mist en wolken.

IMG_20190920_163644

Op dit moment we naar onze eindbestemming; Adelaide. Ondanks de regen op dit moment, is het plan om morgen Kangaroo Island te bezoeken, en maandag is het tijd om de camper op te halen voor het volgende avontuur!

IMG_20190916_134238

*Ohja, ergens onderweg nog een Emu-farm bezocht, waar onderstaande foto uit kwam!

DSC00317

1. Mam:
    21 september 2019
    Super ,wat jullie weer gezien en meegemaakt hebben. Australië is wel bijzonder mooi en uitdagend.
  2. Alida de Jong:
    21 september 2019
    Wat bijzonder allemaal, het is een rijkdom aan indrukken wat je zo mee maakt .
    Heel veel plezier , bedankt dat we zo mee op reis mogen . Groetjes Alida
  3. Suze en Peter:
    21 september 2019
    Wederom een heel boeiend en pakkend verslag!! Leuke mensen zo te zien, en .. wat een mooie foto"s !!! Die van het universum is subliem!!
    We kijken al weer uit naar je volgende aflevering :)

Veel plezier xxx
  4. Jelle Rosier:
    25 september 2019
    Ziet er erg leuk uit wat een belevenis