Sport & fun!

12 oktober 2019 - Coutts Crossing, New South Wales, Australië

Meer avonturen, maar kleinere verhalen! Afgelopen week zat vol activiteiten, en komende week ziet er bijna net zo uit, dus (helaas) weinig tijd om alles bij te houden. Maandag vertrokken we uit Sydney naar Barrington tops, om de volgende dag door te rijden naar Spot X. Spot X is prachtig afgelegen surfplek in het dorp Arrawarra, waar we 3 dagen verbleven op een surfkamp.

IMG_20191009_080248

Woensdag was het zover, de eerste les! Na een uur theorie over golven, weersomstandigheden, en gevaren, oefenden we eerst het peddelen en het staan in het zand. Hierna mochten we (eindelijk!) het water in om de theorie toe te passen. In dat halfuurtje zijn er aardig wat mensen over de kop gegaan, dat balanceren op de plank bleek nog erg lastig! Maar oefenen baart kunst, diezelfde middag en de dagen erna ging het surfen steeds beter. De 2e dag surfkamp zagen we, voordat we het water in gingen om 8.30, zelfs dolfijnen springen, how cool is that?! Aan het einde van de middag waren de golven een stuk heftiger, dat was merkbaar tijdens een middag raften!

IMG_20191010_184106

De laatste ochtend surfen voelde als een flinke workout. Het had de hele nacht gestormd, en boven zee waren de donkere wolken nog zichtbaar. Hierdoor waren de golven gigantisch, en de stroming was erg sterk. Desondanks was dit de beste dag qua surfen na al dat oefenen voorgaande dagen!  Helaas zijn de foto's nog niet gepubliceerd, maar ik zal proberen snel een paar toe te voegen. Naast het surfen hebben we ook als echte dutchies de fiets gepakt;

IMG_20191009_172611

's Middags kwamen we aan in River Retreat. Hier hebben we een flink stuk gekanood over de Nymboida River, waarna onze chauffeur een heerlijke BBQ klaar had staan. Hier was iedereen aan toe, surfen is vrij intensief en het brengt een hoop blauwe plekken met zich mee! De volgende ochtend begonnen we aan een langere busrit naar Byron Bay. Hier wandelden we langs de zee naar 'the lighthouse'. Onderweg stonden we op het meest oostelijke punt van Australië, én we zagen vele walvissen!  Aankomend weekend zullen we 3 dagen verblijven op Fraser Island, dus de volgende update zal wat later zijn! X

IMG_20191009_083650& take a look at this beautiful Cookaburra bird, veel gezien bij het surfkamp!