Sunny Abel Tasman & another cancelled flight

1 december 2019 - Makarora, Nieuw-Zeeland

Abel Tasman was geweldig! We haalden Celeste op om met zijn 3en 2 dagen in het park te camperen. De eerste ochtend reden we over onverharde wegen naar een plek in het noorden van het park: Totanarui. Vanuit daar liepen we de Separation point trail, een hike van 12,5km in het park en langs de kust. We hadden hier uitzicht op de mooiste baaitjes.

DSC04088

IMG-20191201-WA0006sinterklaastijd, dus kruidnoten!

DSC04092__01

Om naar het laatste baaitje te gaan, moesten we enkele rotsen beklimmen. Op een bepaald plekje ging er een vreemde, vieze geur. We vroegen ons af waar dat vandaan kwam, tot we geproest hoorden en Nathalie zich kapot schrok; op 1 meter afstand lag een enorme zeeleeuw! Even later zagen we er verderop nog een liggen, erg gaaf om ze in het wild mee te maken.

IMG_20191127_151604

De volgende ochtend besloten we om nog een korte hike te doen. Deze klim bracht ons uiteindelijk naar een indrukwekkende grot, met vele stalactieten. Het was ook erg groen, omdat de zon enkele uren per dag de groot schijnt.

IMG_20191201_173753

DSC04182

Hierna gingen we met zijn 2en weer verder, en we belandden op een plek naast een waterval. Hier werden we alleen helemaal lek gestoken en gebeten door insecten, dus deur dicht en de volgende ochtend snel weer verder.

IMG_20191129_093939

In Hokitika vonden we een leuke plek aan het strand, waar ik smiddags een heerlijke wandeling heb gemaakt. Ook werd ons verteld dat we (weer) glowworms konden zien (gratis!), dus savonds gingen we natuurlijk even kijken. Dit blijft een bijzonder iets, het lijkt net op een volle, heldere sterrenhemel. Helaas hebben we hier geen foto's van kunnen maken.

IMG_20191129_163946

Gisteren reden we richting Franz Josef, waar de bekende gletsjer ligt. Onderweg maakten we nog een wandeling langs lake Matheson waar de omliggende natuur mooi in reflecteerde. Helaas belemmerden wolken de omliggende bergen, maar dat mocht de pret niet bederven!

DSC04222IMG_20191130_151545

Vandaag stond de Heli hike op de gletsjer gepland, helaas is het weer volledig omgeslagen waardoor deze is gecancelled. De verwachting is dat dit weer de aankomende dagen aanhoudt, waardoor we weinig meekrijgen van de mooie omgeving van het Zuidereiland. Maar, de laatste 10 dagen gaan we er gewoon het beste van maken!

IMG_20191201_074824__01

1. Suze en Peter:
    1 december 2019
    Hoi Dénise en Nathalie

Nieuw Zeeland, de laatste episode van jullie rondreis : jullie hebben het nog steeds heel erg naar jullie zin, met die te lekkere kruidnoten helemaal!!
    Hoe kom je daaraan?? OP jullie foto's zie ik alleen maar natuur en natuur, maar ergens in de buurt moet een Albert Heijn of een Hema zitten??? Of heeft een lieve moeder die stiekum in jullie bagage gestopt?? (speelt voor sint;) Enfin, prima overzicht weer, maar die laatste foto ..... geen eigen werk he :) hij boeide me zeer, dat moet ik wel zeggen.

NOg veel plezier en belevenissen together!!
    In Wassenaar wordt wel uitgekeken naar de elfde! Maar dat duurt nog heeeel lang he!!

kusdoordelucht @

Peet en Suze