Up to Fraser!

21 oktober 2019 - Great Sandy Strait, Australië

Afgelopen week verbleven we een aantal dagen in Brisbane, voordat we verder reisden naar Noosa.

DSC01799

Brisbane is een vrij groot en stedelijk (veel groter dan verwacht!). We hebben de stad de eerste dag bekeken vanaf Mount Khoo-Tha, een berg vlakbij de stad. De 'Brisbane River' is een lange brede rivier die dwars door het centrum van Brisbane loopt. Op de laatste dag hebben we de stad verkend  vanaf de gratis city ferry (we zijn geen nederlanders als we geen gebruik maken van gratis diensten hé!). Ook zijn we even het centrum ingedoken, die vol zat met leuke winkeltjes en bijzondere gebouwen!

IMG_20191015_134814

Ondanks dat ik ook geniet van de steden die we bezoeken, was ik blij dat we verder reisden naar Noosa. Over Noosa had ik verschillende verhalen gehoord; of het was niet de moeite waard, of het was geweldig. Ik behoor zeker tot de laatste groep! Na de eerste stap uit de bus, werd ik direct verliefd op dit sfeervolle plaatsje met een stralende zon. Noosa heeft zijn eigen nationale park, dus de volgende dag liepen we de Coastal walk, een wandeling door het park, langs de (prachtige) kust.

DSC01828

We eindigden op de Main Beach, het meest liefelijke plekje wat ik ben tegengekomen, met een schattig winkelstraatje. Helaas moest ik hier een lading paracetamol en strepsels halen vanwege een flinke verkoudheid (wat inmiddels een stuk beter gaat!).

​Jammergenoeg moesten we Noosa alweer snel verlaten, maar reden genoeg om een keer terug te komen (Steef?!).

DSC01862

Bij de volgende stop merkte ik op hoe Noordelijker we komen, hoe mooier het wordt; helderblauw water, witte stranden, en een kleurrijke omgeving. Vanaf Rainbow Beach vertrokken we zaterdag naar Fraser Island; een zandeiland waar ik daadwerkelijk uren over kan vertellen, maar hier hou ik het kort. We zwommen in het helderblauwe water van Lake Mckenzie,

IMG-20191021-WA0008__01

zagen dingo's, een slang, spinnen, (roof)vogels, en een haai,

IMG_20191020_151918

we liepen door het regenwoud,

DSC01953

en vlogen in een GA4 Airvan om het eiland vanaf de lucht te verkennen (zie ook het filmpje wat ik heb toegevoegd!). Vanuit het kleine vliegtuigje heb ik ook wat geleerd over het regenwoud; van bovenaf lijkt dit exact op broccoli!

IMG_20191020_093925DSC02037

Vandaag, de laatste dag, zwommen we in Lake Wabby, waar je continu visjes tegen je lichaam voelt plukken. De verwachting is dat dit meer over 20 jaar is verdwenen, omdat de wind het zand van de duinen het meer in blaast. Elk jaar wordt het meer hierdoor een meter kleiner.

DSC02160

Aan het einde van de middag reden we voor de laatste keer over het strand naar de ferry. Terwijl ik nog aan het nagenieten was afgelopen dagen, zag ik verderop iets vreemds in het water. Eenmaal dichterbij gekomen, bleek dit 'vreemde' twee (parende) schildpadden te zijn (😍)!

Screenshot_20191021-205104__01

Nu onderweg met de nachtbus naar Rockhampton. Vanaf donderdag zit ik 3 dagen op de boot naar de Whitsundays (zonder bereik!), waar ik de meest bijzondere verjaardag ooit zal vieren! X

- En ohja, tijdreizen bestaat wel! Op onderstaande foto in Coolangetta sta ik in twee verschillende tijdzones, namelijk die van Queensland en New South Wales.

IMG_20191013_083015

1. Suze en Peter:
    21 oktober 2019
    Wat een sprankelend verhaal heb je weer gecreëerd! Je hebt schrijverstalent, ook nog! En dan die even sprankelende foto's van plekjes op de wereld waar wij hier in het natte Wassenaar alleen maar van kunnen dromen!
    Ga zo door!! Zelfs....als je over 4 dagen alweer een dagje ouder bent;) haha

love, en groetjes van Páncho de Stabij aan Nathalie,
    van Peter en Suze
  2. Cédric:
    21 oktober 2019
    Hellûh, ziet er weer top uit! Was lake Wabby nog steeds zo koud en zwommen de catfish er ook nog in rond?
    Veel plezier op de Whitsunday's
    Cheers
  3. Mam:
    21 oktober 2019
    Heerlijk om jouw belevenissen zo te kunnen volgen.Jullie zijn met voorjaar bezig, wij hier met super hollandse herfst. Probeer voor je niet bereikbaar , je eerder te bellen.
    Een bijzondere geboortedag ga je vieren.
    Heel veel liefs voor jullie, verheug me op vrijdag, ga dan naar mijn toekomstige huisgenote, met de naam Poekie! heel veel groetjes en blijven jullie genieten, kus mam
  4. Alida de Jong:
    21 oktober 2019
    wat een mooie reis hebben jullie weer gehad deze week. Het is een genot om het te lezen . om zo weer verder mee op reis te gaan ,
    Een hele fijne verjaardag , en veel geluk