Another beautiful Island

5 november 2019 - Magnetic Island, Australië

Vanuit Airlie Beach vertrokken we maandag vroeg naar Magnetic Island. Na een korte Ferry tocht en busrit kwamen we aan bij onze slaapplek voor 3 nachten. De accommodatie werd gerund door een oudere man (alléén!) die ons direct allerlei tips gaf voor het eiland. Diezelfde middag liepen we de Fort Walk, waar  je op de top een 360° view over het eiland hebt. Onderweg zagen we koala's, Eagles, en een mooie zonsondergang.

DSC02435DSC02411

De volgende dag huurden we met een groepje 3 four-wheel drives om het eiland te verkennen. Eerst opzoek naar de baby koala, de Joey, die we al snel spotten! Vervolgens reden we naar een plekje langs het water met rotsen. We hadden appels en bananen mee om rockwalibis te voeren, nooit geweten dat die beestjes zo klein zijn.

DSC02494

Vervolgens haalden we snorkel spullen op om het water in te gaan. Helaas was het water erg troebel waardoor we weinig konden zien. Wel heb ik daar nog een leuke klim gemaakt (op blote voeten) voor een panoramisch uitzicht.

IMG-20191028-WA0037IMG_20191028_151442

rond 16.00u gingen we naar een hostel waar ze enkele keren per week vogels voeren, om precies te zijn loriketen. Erg kleurrijke vogels, met een schel geluid die precies weten wanneer het voer klaar staat. Enkele minuten voordat ze het voer kregen, kwamen ze al op je af gevlogen. Een leuke ervaring met hilarische foto's, sneetjes van de klauwen, en een shirt vol met vogelpoep als resultaat (bekijk ook het filmpje!)

IMG-20191028-WA0028

Later genoten we opnieuw van een mooie zonsondergang bij water met vissen en schildpadden, en natuurlijk een BBQ!

IMG_20191028_180731

De volgende twee dagen hebben we doorgebracht als een mini vakantie; geluierd bij het zwembad, gezwommen in de zee, en geslenterd over het strand. Ook heb ik nog eeno korte hike gedaan op aanraden van de eigenaar van ons verblijf.

IMG_20191030_140910

Donderdag moesten we helaas dit eiland weer verlaten. De treinreis van 7u naar Cairns ging snel voorbij. Nadat we Cairns twee dagen een beetje hebben verend, besloten we om een auto te huren. Met zijn drieën deden we zondag een rondje kraters en watervallen. We zwommen (onder andere) in Lake Eachem (met een fresh water crocodile!) en stonden bovenaan de prachtige Zillaa falls.

DSC02663

IMG-20191104-WA0025

De laatste week van onze reis in Australië is alweer aangebroken. Vandaag zijn we teruggekomen van een paar dagen regenwoud, en er staat nog genoeg op de planning voor komende dagen. Vervelen doen we zeker niet!

DSC02604

1. Suze en Peter:
    5 november 2019
    Stuk voor stuk héél mooie foto's Dénise!! Zowel de dieren (geweldig die in het wild te zien), als de groepsfoto's , als de plaatjes van jouzelf!! allemaal beauties!!

geniet verder!! Wij redden ons wel ...brr, brr. laten we zeggen: afwisselend weer hier, met zon in de geringste mate :)

liefs en tot de volgende blog!
    Peter en Suze en Pansemans;)