Bye bye Australia!

9 november 2019 - Mascot, Australië

De laatste week Australië begonnen we met een tocht door het regenwoud. Als eerste parkeerden we de huurauto in het plaatsje Mossman Gorge, bij een mooi stuk regenwoud langs de Mossman river. Hier hebben we een mooie, lange wandeling gemaakt over een wiebelende brug en kleine paadjes. De hele tocht hoorde je allerlei vogelgeluiden, maar door het dichtbegroeide woud zagen we ze niet.

DSC02755DSC02772

DSC02748

Na de wandeling reden we verder richting Cape tribulation, de plek waar het regenwoud in de zee overloopt. Net voordat we Daintree River overstaken met de Ferrie, gingen we op krokodillen jacht met een klein elektrisch bootje. Omdat we niet direct een krokodil konden vinden, zochten we op mijn verzoek een groene boomkikker (die wel snel gevonden was);

DSC02819DSC03058

Na 45 minuten zagen we dan eindelijk een 4,5 meter lange krokodil (genaamd Nate), wat een ding!

DSC02839

Hierna reden we door naar onze laatste stop van die dag. Na een kort rondje gelopen te hebben in het naastgelegen stuk woud, gingen we naar onze lodge en bereidde ik me voor op een nightwalk. Met een bioloog ging ik met 6 man in het pikkedonker het regenwoud in, op zoek naar dieren. We kregen een zaklamp met zacht, geel licht, dus goed opletten om iets te zien. We leerden direct om snel een spin te spotten; je houdt de zaklamp naast je gezicht om de omgeving te scannen, en als je een kleine reflectie ziet, zijn dit spinnenogen. Al snel kwamen we de eerste (grote!) spinnen tegen, en later zagen we onder andere hagedissen, een schorpioen, een vogeltje, sprinkhanen, wandelende takken, en kevers.

IMG_20191104_201931

Ook hebben we een kikker gezien die (op papier) is uitgestorven. Deze kikker is al jaren niet meer gezien in het gebied waar deze normaal voorkomt, dus een unieke vondst!

IMG_20191104_211914

Mijn angst voor spinnen is tijdens deze wandeling als wolken voor de zon verdwenen. De volgende dag liepen we de Dubuji boardwalk, op zoek naar een vrouwelijke krokodil die hier ergens aan het nestelen is. We zijn haar helaas tegengekomen, maar wel iets anders leuks;

DSC02893DSC02909

Voordat we aan de terugweg naar Cairns begonnen, reden we eerst naar het uiterste puntje waar we met ons auto konden komen. Hier liepen we door het regenwoud naar Emagen Creek, een prachtige waterhole, waar ik al slingerend het water in dook;

DSC03037

Verderop stopten bij een andere waterhole (Hutchinson Creek), een prachtig stukje waar niemand anders te bekennen was. Helaas moesten we snel weer door om de auto weer in te leveren.

IMG_20191105_142825

De volgende dag liepen we door de Botanische tuinen van Cairns, en donderdag stond ons volgende uitstapje gepland, snorkelen boven het bekende Great Barrier Reef. Er zijn geen woorden die kunnen beschrijven hoe bijzonder het onderwaterleven is, foto's zeggen veel meer! In Nederland kan ik deze allemaal laten zien, hier heb ik er slechts een;

IMG-20191107-WA0005

En zo zijn de twee maanden Australië alweer voorbij. Gisteren hebben we onze laatste uren in Australie doorgebracht en onze laatste spulletjes gepakt, en enkele uren geleden namen we het vliegtuig naar Auckland, dus bye bye Australia and Kia Ora New Zealand!

DSC03179

1. Suze en Peter:
    11 november 2019
    De laatste foto's en verhalen zijn tekenend voor afscheid nemen ...partir cést mourir un peu> dus kom je voor de dag met enge spinnen, wandelende takken, onderwatergriezels;) en een vogel met 'gecastreerde' snavelpunt...
    enfin, tijd voor een ander avontuur!!